+371 67324146

Rīgas Valsts tehnikuma audzēknis guvis panākumus jauno profesionāļu meistarības sacensībās Austrijā

Austrijas nacionālajā jauno profesionāļu meistarības sacensībās “Austrian Skills 2023” konkursā “Web tehnoloģijas” trešo labāko rezultātu ieguvis Rīgas Valsts tehnikuma audzēknis Renārs Gausiņš, informē Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA).

      Konkurss norisinājās no 23. līdz 26.novembrim Zalcburgā. Tajā 29 prasmēs sacentās vairāk nekā 300 dalībnieki, cīnoties par medaļām un labākā jaunā speciālista titulu savā profesijā.

Kopumā “Web tehnoloģiju” konkursā piedalījās septiņi jaunieši – no tiem seši pārstāvēja Austriju, bet Gausiņš bijis vienīgais ārvalstu dalībnieks no Latvijas. Divu dienu garumā konkursantiem bija jāveido mācību aplikācijas prototips, savukārt trešajā dienā šai aplikācijai bija jāpievieno mākslīgā intelekta funkcionalitāte.

Konkursa augstāko rezultātu – 729 punktus – un zelta medaļu ieguva austrietis Markus Vizanijs, savukārt Gausiņš ieguva 715 punktus.

      Iepriekš Gausiņš ieguva zelta medaļu nacionālajā jauno profesionāļu meistarības konkursā “Skills Latvia 2022”, kā arī medaļu par izcilību starptautiskajā jauno profesionāļu meistarības konkursā “EuroSkills 2023”, kas norisinājās septembrī Gdaņskā, Polijā.

      Ārvalstu konkursantu dalība nacionālajos jauno profesionāļu konkursos ir katras valsts lēmums, skaidro VIAA. Latvijas pārstāvis tika uzaicināts piedalīties “AustrianSkills2023” “Web tehnoloģiju” konkursā. Bez Latvijas konkursā piedalījās konkursanti arī no Luksemburgas, Francijas un Šveices.

      VIAA direktore Dita Traidās atzīmēja, ka dalība citu valstu nacionālajos konkursos ļauj sekot līdzi prasmju attīstībai pirms lielajiem starpvalstu konkursiem, kā arī laicīgi apzināt trūkumus un pilnveidot jauniešu gatavošanu dalībai nākamajos starptautiskajos konkursos.

Dalīties

Jaunākās publikācijas

Lieliski rezultāti elektrisko instalāciju konkursā

22. februārī Liepājas Valsts tehnikumā notika nacionālā jauno profesionāļu meistarības konkursa “SkillsLatvia2024” pusfināls, kurā kopumā no 8 mācību iestādēm piedalījās 15 audzēkņi. Konkursa mērķis bija