PIKC Rigas Valsts tehnikums

Rīgas Valsts tehnikums

Profesionālās izglītības kompetences centrs

Ogres tehnikumā 2019. gada 9. aprīlī norisinājās Latvijas profesionālās izglītības iestāžu izglītojamo profesionālās meistarības konkurss topošajiem klientu apkalpošanas speciālistiem. Konkursā piedalījās 5 izglītības iestāžu komandas:

  • PIKC „Rīgas Valsts tehnikums”;
  • Aizkraukles profesionālā vidusskola,
  • PIKC „Jelgavas Tehnikums”;
  • Kandavas Lauksaimniecības tehnikuma Cīravas teritoriālā struktūrvienība;
  • PIKC „Rīgas Tehniskā koledža”.

Konkursa laikā audzēkņiem bija jāveic dažādi uzdevumi:

  • jāprezentē mājas darbs „Mēs.Skola.Profesija.”;
  • jāatbild uz 20 testa jautājumiem;
  • jāveic dokumentu pārvaldības uzdevumi: vēstules sagatavošana un reģistrēšana, protokola puzles salikšana;
    • jāveic ātrrakstīšanas uzdevumus;
  • jāizspēlē konflikta situāciju lomu spēlē, apkalpojot klientu.

PIKC „Rīgas Valsts tehnikums” komandu pārstāvēja B2 grupas audzēkne Megija Krūzberga, B3 grupas audzēknes Sanita Motuže un Samanta Strazdiņa. Lai arī tehnikuma komandai šogad neizdevās izcīnīt godalgotu vietu, komandas dalībniecēm piedalīšanās konkursā ļāva gūt jaunu pieredzi.

Komercdarbības nodaļas izglītības metodiķe Inese Tiona

Rīgas Valsts tehnikuma Auto nodaļas komanda 2019. gada 29. martā piedalījās Kandavas Lauksaimniecības tehnikuma rīkotajā profesionālās meistarības konkursā “Kandavas kauss automehāniķiem 2019”. Konkursā kopumā piedalījās 10 komandas no Latvijas profesionālās izglītības iestādēm. Pārstāvētas bija Kandavas Lauksaimniecības tehnikums, Kuldīgas Tehnoloģiju un tūrisma tehnikums, Jelgavas tehnikums, Kandavas Lauksaimniecības tehnikuma Cīravas struktūrvienība, Zaļenieku komerciālā un amatniecības vidusskola, Rīgas Tehniskā koledža, Aizkraukles profesionālā vidusskola, Ventspils tehnikums, Kandavas Lauksaimniecības tehnikuma Saulaines struktūrvienība un Rīgas Valsts tehnikums.

Visām komandām bija jāveic desmit konkursa uzdevumi. Katrā komandā bija divi dalībnieki, Rīgas Valsts tehnikumu pārstāvēja Toms Skulte (A2-1) un Dāvis Rūtenbergs (A3-2). Trijos no konkursa darba uzdevumiem mūsu puišiem izdevās uzrādīt labāko rezultātu – virpošanas darbos, komponentu atpazīšanā un bremžu kluču nomaiņā. Līdz ar to, par visiem konkursa uzdevumiem kopumā tika savākts lielākais punktu skaits.

Apsveicam mūsu puišus ar panākumu un liels paldies par ieguldīto darbu Auto nodaļas skolotājiem Andrim Lagzdiņam, Jānim Arklam un Edgaram Geisleram.

Rīgas Valsts tehnikuma Komercdarbības nodaļas 2. kursa grupas GK2-1 audzēkņi Linards Andersons un Laura Krūzmane 2019. gada 27. martā piedalījās PIKC „Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums” rīkotajā starptautiskajā konkursā „Learn, Know, Do, Can, Show” nominācijā „Jaunais komersants”. Tehnikuma audzēkņi ieguva 2. vietu, sacenšoties starp trešā, ceturtā kursa audzēkņiem un pat absolventiem.

Konkursa uzdevums bija no „melnās kastes” izlozēt produktu. Šis produkts bija pamats, kur konkursantiem bija jāizdomā kā produkts izskatīsies, kāds būs sortiments, kāda būs cena produktam, kā tas tiks pozicionēts un virzīts tirgū. Mūsu audzēkņi izlozēja produktu lakats un lieliski tika galā ar uzdevumu.

Lūk, ko saka Linards par konkursu:

„Viens no konkursa uzdevumiem bija 110 minūtēs izdomāt, kā mēs varētu pārdot produktu, kuru izlozējām. Šī uzdevuma ietvaros mums vajadzēja izdomāt jaunu uzņēmumu – gan uzņēmuma logo, gan moto, kā arī mūsu izdomātajām precēm akcijas cenu, par kādu mēs tās pārdotu. Šis bija ļoti interesants pasākums, jo tas mums lika sastrādāties komandā, paplašināt savu draugu loku un, protams, papildināt un likt lietā savas iegūtās zināšanas. Šis konkurss mums ļoti patika, kā arī esam priecīgi par iegūto 2.vietu. Paldies skolotājai Rebekai par iespēju piedalīties šādā konkursā.”

Rakstu sagatavoja: RVT Audzēkņu servisa vadītāja Rebeka Grīnfelde

Projekta nr. 2018-1-LV01-KA202-046990

Šogad no 18. līdz 23. martam Somijas pilsētā Porvo Erasmus + projekta "Efektīvas dialoga metodes starp millennium paaudzi, skolotājiem un darba devējiem” ietvaros RVT pedagogi un personāls piedalījās kārtējā starptautiskā projekta partneru tikšanās fāzē – mācībās. No Latvijas puses projekta sanāksmē ņēma dalību 10 pedagogi un personāls.

Pirms mācībām dalībnieki no visām projekta partneru valstīm veica pētījumu, kura mērķis bija noteikt pašreizējās komunikācijas līmeni starp pasniedzējiem un audzēkņiem, kā arī to, kā šī saskarsme izpaužas mācību stundās un praktiskās nodarbībās, un kā rezultāts ietekmē skolēnu mācību rezultātus. Pētījums tapa sadarbībā ar audzēkņiem, kuri piedalījās informācijas apzināšanā, kā arī noteica un izteica savu personīgo viedokli un skatījumu uz komunikācijas stāvokli starp skolotājiem un skolēniem.

Mācību laikā pasniedzēji no Latvijas, Somijas, Bulgārijas un Slovēnijas dalījās ar praksi darbā ar millennium (jeb Y; dzimuši laika periodā no 1980. līdz 1994. gadam) un post millennium (jeb Z; dzimuši laika periodā no 1995. līdz 2010. gadam) paaudžu pārstāvjiem, lai saprastu, kā šīs paaudzes mainījušās, kādā virzienā tās izmaiņas ved un ko sagaidīt no nākotnes audzēkņiem, kas pārstāv jau Z un Alfa (dzimuši laika periodā no 2010. gadam līdz pašlaik) paaudzes.

Projekta partneru sanāksmes mērķis bija izstrādāt metodes, kuras pielietojot mācību darbā skolotāji var veiksmīgi sadarboties ar šīs paaudzes pusaudžiem. Tikšanās laikā tehnikuma pārstāvji iepazīstināja ar Somijas izglītības sistēmu, kā arī ar vietējās izglītības iestādes Careeria mūsdienīgām un arī praktiskajām nodarbībām piemērotām telpām.

Mācības notika divās daļās: teorētiskajā daļā Somijas izglītības sektorā strādājošie iepazīstināja dalībniekus ar vietējo izglītības sistēmu un tās pieejām, praktiskajā daļā dalībniekiem bija iespēja strādāt grupās un izstrādāt metodes darbā ar millennium paaudzi.

Fotogrāfijas no pasākuma skatīt šeit.

Latvijas Reitingi